Artykuł Bielizna

2012-11-23

Woda – twój najlepszy kosmetyk

0

Jest obowiązkowym składnikiem każdej diety, ale też jedynym kosmetykiem, który nawilża skórę od środka. Każda z nas wielokrotnie słyszała, że wypijać jej należy dwa litry dziennie. Niestety, nie zawsze wiemy, jaka woda będzie dla nas najlepsza oraz jak zaplanować jej picie w ciągu dnia. Dlatego przygotowaliśmy praktyczne porady, dzięki którym w pełni nauczycie się korzystać z jej uroków.

Jaką wybrać?

Po pierwsze, nie kieruj się nazwą – to, że produkt reklamowany jest przez nośne hasła: „prosto ze źródła, naturalny, najczystszy”, najczęściej nic nie oznacza. Kluczem będzie tutaj ilość zawartych substancji, potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Dodatkowo, jeśli tylko możesz, wybieraj butelki szklane, a nie plastikowe. Te drugie mogą dostarczać szkodliwych związków chemicznych.

Woda źródlana – nie zawiera zbyt wielu potrzebnych naszemu organizmowi minerałów. Niestety, jest najczęściej wybieraną wodą przez Polaków, gdyż jej nazwa kojarzy się z wodą prosto ze źródła, czyli zdrową i naturalną. Można ją natomiast wykorzystywać do przygotowywania gorących napojów i potraw, gdyż nie tworzy osadów.

Woda mineralna – wydobywana z naturalnych źródeł, dzięki temu zachowuje wiele minerałów – między innymi wapń, potas, magnez i żelazo. To ją wybieraj do picia! Nie kupuj jednak wody leczniczej ( to taka z bardzo dużą ilością minerałów), bez wyraźnych powodów i uprzedniej konsultacji z lekarzem.

Woda z kranu – nie powinno się jej pić bez przegotowania. Posiada bardzo mało składników mineralnych. Poprzez zawartość chloru może być szkodliwa dla nerek i pęcherza.

Na szczęście, każdy według gustu może wybierać między gazowaną i niegazowaną. Jedynie osoby z problemami żołądkowymi i skłonnościami do wzdęć powinny postawić na tę drugą.

  • Woda – Jaką wybrać?

Jak pamiętać o jej picu?

Złote zasady, które pozwolą ci na wypijanie przepisowych dwóch litrów dziennie.

1. Dzień zaczynaj od szklanki wody z cytryną. Dodatek owocu poprawi twoją odporność w pierwsze mroźne dni.

2. Kupuj wodę w dużych ilościach. Będziesz miała pewność, że nigdy ci jej nie zabraknie, więc nie zostanie zastąpiona innym płynem. Co więcej, sześciopak często bardziej się opłaca, niż kupno pojedynczej butelki.

3. Zawsze wypijaj pełny kubek płynu na kwadrans przed posiłkiem. Dzięki temu wypełnisz swój żołądek i mniej zjesz.

4. Postaw sobie butelkę w miejscu, w którym pracujesz. Jeśli np. siedzisz długie godziny przed komputerem, odruchowo będziesz sięgała po picie. Takim sposobem szybko pokonasz zmęczenie, często powodowane odwodnieniem.

5. Niech butelka wody będzie stałym elementem wyposażenia twojej torebki. Wkrótce przyzwyczaisz się do częstego jej popijania.

  • Woda – Jak pamiętać o jej picu?

Woda nie musi być nudna...

Jeśli znudzi Ci się zwykła woda, przygotowaliśmy fantazyjne propozycje, które sprawdzą się szczególnie na przyjęciach, jako zamiennik napoi typu cola-cola.

1. Zmiksuj jednego grejpfruta, cztery kiwi, dwa plastry ananasa, do tego mrożone maliny lub borówki oraz kostki lodu. To istna bomba witaminowa, tak potrzebna w jesienno-zimowym okresie.

2. W blenderze umieść ananasa i czarne porzeczki. Uzupełnij kostkami lodu i wszystko zmiksuj. Czarna porzeczka zawiera duże dawki witaminy C oraz świetnie oczyszcza organizm z toksyn.

3. Wyciśnij w sokowirówce sok z jednego grejpfruta, cytrynę i małego ogórka. Mieszankę przelej do dzbanka, uzupełnij gazowaną woda mineralną, przystrój plasterkami cytryny i listkami mięty. Taka woda będzie również idealna na dzień po imprezowej nocy.

  • Woda – Woda nie musi być nudna...

Dlatego nie żałuj sobie wody. Pamiętaj, że na nic zdadzą się wydawane setki złotych na kremy, jeśli skóra nie będzie prawidłowo nawodniona. To nasz najlepszy i najtańszy kosmetyk!

Brak komentarzy