Artykuł Zdrowie

2011-04-29

Sport, na zdrowie! 10 różnych ćwiczeń na polepszenie sylwetki.

0

Pewnie się zastanawiasz się, jak uzyskać idealną sylwetkę na lato i pozbyć się tego okropnego cellulitu? Chyba każda z Nas chciała by na plaży prezentować się doskonale. Dzisiejszy świat oferuje wiele „skutecznych metod dla leniwych”. Różnego typu zabiegi i kremy mają spowodować zniknięcie cellulitu w zaledwie kilka dni. Do wyboru mamy kombinezony próżniowe, masarze, zabiegi pod ciśnieniem, akupunkturę… Jednak musimy pamiętać o tym, że gromadzenie się tłuszczu w okolicach pupy, bioder i innych problematycznych miejsc jest zupełnie naturalne u każdej kobiety. Ponieważ każda z Nas ma w ciele zaprogramowaną role bycia matką, gromadzi tłuszcz w tych miejscach aby w trudnej sytuacji pomógł dziecku przetrwać. Jest to proces, którego nie da się zatrzymać. A więc wyżej wymienione środki dają chwilowy efekt. Lepiej wyrobić w sobie dobry nawyk ćwiczeń, nie tylko dla urody, ale też dla zdrowia i samopoczucia.

Mamy dla Was zestaw ćwiczeń, na polepszenie sylwetki. Regularnie stosowane zagwarantują Ci nie tylko gładszą skórę, ale i dużo radości. Bo wysiłek fizyczny sprawia, że zostajemy nagrodzeni porcją enodorfin – czyli hormonów szczęścia.

Ćwiczenia z dzieciństwa

  • Sport, na zdrowie! 10 różnych ćwiczeń na polepszenie sylwetki - Ćwiczenia z dzieciństwa

Pierwsze dwa są bardzo łatwe i na pewno pamiętasz je z dzieciństwa ;) Chodzi o skakanie na gumie i kręcenie hula hop. Pamiętasz jaką sprawiało Ci to radość? Wystarczy, że będziesz tak ćwiczyć dwa razy dziennie po przynajmniej 15 minut. Rano poskacz na gumie, wieczorem pokręć hula hop. Już po miesiącu zobaczysz pierwsze efekty. Ćwiczenia te dodatkowo poprawiają pracę kręgosłupa, pomagają wyszczuplić talie, wzmacnia mięśnie nóg i całego ciała. Dodatkowo przed ćwiczeniami najlepiej gdybyś chwilę się porozciągała, dzięki temu rozgrzejesz mięśnie i unikniesz kontuzji.

Co jeszcze warto robić? Niektóre sporty mogą zaostrzyć problem, na przykład aerobik, tenis, siatkówka – sprawiają że ciśnienie śródżylne wzrasta. Warto natomiast prowadzić umiarkowany trening siłowy i korzystać z basenu. Szczególnie to drugie ma zbawienny wpływ. Poprawia krążenie krwi w tkankach, spala tłuszcz, uelastycznia mięśnie i świetnie działa na kręgosłup.

Gimnastyka dla wytrwałych

  • Sport, na zdrowie! 10 różnych ćwiczeń na polepszenie sylwetki - Gimnastyka dla wytrwałych

Kolejną możliwością jest uprawianie gimnastyki. Poniżej przedstawimy 10 różnych ćwiczeń.

1. Pozycja wyjściowa - stopy rozstawione na szerokość barków, równolegle do siebie, brzuch wciągnięty. Na wdechu unieś ramiona i powoli zginaj kolana, na wydechu – powoli się podnoś z powrotem. Opuść ramiona. Upewnij się, że kolana są równoległe do siebie. To samo ćwiczenie, z oparciem się o szafę i z szerokim rozkrokiem. Powtórz 10-15 razy. Tak nawiasem mówiąc, na siłownie chętnie uczęszcza Claudia Schiffer. Przysiady docenia i Jennifer Lopez i Heidi Klum.

2. Pozycja stojak, czyli szeroko ustawione nogi i rozstawione kolana, zginać powoli kolana (kucanie) i pozostając w tej pozycji, na przemian podnosić każdą stopę.

3. Pozycja wyjściowa – połóż się na boku (mięśnie brzucha i talii wyciągnięte), jedną rękę podłuż pod głowę, drugą wolną rękę oprzyj na podłodze. Jedną nogę ułóż równolegle do drugiej i powoli unoś ją do góry. Jeżeli dasz radę tą jak najwyżej, na chwilę zatrzymaj w powietrzu i powoli opuść. Później zmień bok (powtórz co najmniej 10 razy). Później ugnij nogi pod kątem 90 ˚ i powtórzyć serie ćwiczeń. Jeżeli pozostały Ci siły - zwiększ kąta tak, aby stopy były równoległe do pośladków i jeszcze raz powtórz ćwiczenie na obydwie nogi.

4. Pozycja wyjściowa - leżąc na plecach, nogi zgięte w kolanach, stopy równolegle do siebie, ręce splecione na karku. Na wydechu powoli podnoś miednice jak najwyżej potrafisz. Pośladki i uda powinny być dobrze ściągnięte, a barki i kark rozluźnione. Policz do 10 i opuść miednice podczas wydechu powoli. Julia Roberts wykonuje to ćwiczenie nieco bardziej skomplikowane: rękami dotyka zgiętych nóg i w takiej pozycji podnosi miednice.

5. Pozycja wyjściowa - leżąc na plecach, ramiona rozłóż na boki. Nogi ugnij w kolanach i najpierw podciągaj kolana do klatki piersiowej, później przenoś ciężar nóg na jedną część podłogi – jednak nie dotykając jej zupełnie, znów do siebie, później na drugą stronę podłogi. Powtórz po 10 razy na każdą stronę.

6. Pozycja wyjściowa - na podłodze, ręce wzdłuż ciała, nogi są ugięte i położone na jakimś podwyższeniu np. dolnej części krzesła. Powoli unieś miednicę do góry, a później powoli opuszczaj. Ramiona i szyja są najbardziej rozluźnione. Crawford komplikuje to ćwiczenie tak, aby stopy leżały na kogoś kolanach, w takiej sytuacji podnosi i opuszcza biodra.

7. Pozycja wyjściowa, tak jak w poprzednim ćwiczeniu. Podnieś biodra i zatrzymaj się na chwilę w takiej pozycji, na przemian z podnoszeniem wyprostowanych nóg. mięśnie brzucha są napięte: starać się angażować również górne części ciała.

8. Połóż się na brzuchu. Zegnij ręce w łokciach i głowę ułóż na dłoniach. Upewnij się, że Twoje biodra przylegają do podłogi i powoli podnieś lewą nogę. Zatrzymaj się na chwilę w tej pozycji, a następnie wyprostuj stopę aby napiąć mięśnie (4 razy). Powtórz ćwiczenie Ok. 8 razy, a potem zmień nogę.

9. Ułóż się na podłodze w pozycji na czworaka, czyli kolana na podłodze, łokcie również. Teraz najpierw oderwij jedną nogę od podłogi, powoli unoś i prostuj ją, wyciągając jak najbardziej do tyłu, drgaj nią w górę i dół przynajmniej 4 razy zanim opuścisz. Wróć do pozycji wyjściowej, powtórz z drugą nogą.

10. Pozycja wyjściowa jak w poprzednim ćwiczeniu. Dotknij czołem kolan, pozostań tak przez kilka sekund. Powtórz 10-15 razy.

 

Po takich ćwiczeniach, w każdej bieliźnie będziesz wyglądać oszałamiająco. Ale to nie wszystko, na pewno też poczujesz się lepiej. Bo sport to zdrowie! Moje drogie i nie zapomnijcie ubrać odpowiedniego sportowego stanika, aby ćwiczenia sprawiały Wam przyjemność a nie ból.

Komentarze [3]

    • wh0cd379761 elimite femcare generic prinivil crestor here bentyl buy revia online motilium
    • 0
    • Skakanka, hula hop, bieganie- więcej do szczęścia i pięknej sylwetki na prawdę nie potrzeba. :)
    • 0
    • świetne ćwiczenia, część z nich znam i praktykuję :)
    • 0