Artykuł Zdrowie

2011-07-18

Popraw zdrowie i sylwetkę z nordic walking

0

Pisaliśmy ostatnio sporo o bieganiu, dziś jednak chcielibyśmy się skoncentrować na nieco innej, dużo młodszej dyscyplinie sportowej.

Nordic walking, bo o nim mowa, tylko z nazwy brzmi obco, oznacza bowiem marsz z kijkami. Ta dyscyplina, mimo, że zawitała do nas zupełnie niedawno już ma setki zagorzałych fanów. Uprawiają ją zarówno ludzie młodsi, jak i starsi. Szczególnie dla tej drugiej grupy jest to świetna alternatywa, aby długo zachować zdrowie i sprawność fizyczną. Nordic walking nie obciąża organizmu tak bardzo jak biegi, a dzięki użyciu kijków, w ruch wprawia praktycznie wszystkie mięśnie. Kolejnym dużym plusem jest to, że taką formę aktywności fizycznej mogą uprawiać również ludzie z różnymi chorobami, oraz mało sprawni fizycznie.

Tutaj nie ma reguły, jednak jedyne co nas kwalifikuje to tego sportu to, to że lubimy spacery. Niezwykle ważne jest jakie kożyści zdrowotne przynosi nam marsz z kijkami, a jest ich wcale nie mało!

  • Popraw zdrowie i sylwetkę z nordic walking

Pierwszym ważnym jest utrata kilogramów, sport ten pozwala zachować nam smukłą sylwetkę. Jak wykazały badania, podczas uprawiania nordic walking spalamy o 40% więcej kalorii, niż podczas zwykłego biegu czy spaceru. Kolejną ważną sprawą jest to, o czym już Wam wspominaliśmy, marsz nordycki angażuje praktycznie wszystkie mięśnie, a więc usprawnia je i wzmacnia.

Oprócz nóg i rąk pracują również mięśnie grzbietu, dzięki czemu sport ten przyczynia się do zachowania prawidłowej postawy. Dla osób, które cierpią na osteoporozę pomoże wzmocnić kości. Marsz z kijkami nie działa pozytywnie tylko na naszą cielesność, nie możemy pominąć faktu, że leczy również ducha. W zabieganym świecie, gdzie większość z nas pracuje umysłowo, w pozycji siedzącej, oraz narażeni na ciągły stres sport jest wybawieniem. Podobnie jak w przypadku biegania, pozwala nam się zrelaksować, rozładować energię, zapomnieć o troskach.

Jak już pisaliśmy, ćwiczyć może każdy z nas, nawet kobiety w ciąży i seniorzy, jednak wyróżniamy trzy poziomy wg przeznaczenia: nordic walking fitness – dla wszystkich, którzy chcą pozbyć się zbędnych kilogramów; sportowy- jak sama nazwa mówi dla sportowców, zawodowców; oraz zdrowotny – dla wszystkich, a szczególnie tych, którzy mają jakieś problemy zdrowotne. W następnym artykule napiszemy nieco więcej o technice chodzenia i sprzęcie.

Komentarze [1]

    • jedna z najprzyjemniejszych i najmniej męczących form aktywności
    • 0