Wywiad Bielizna

2012-03-16

Między niebem a ziemią - o nowej kolekcji wiosna/lato 2012 opowiada projektantka Atlantic

4

Mieliśmy okazję uczestniczyć w Śniadaniu Prasowym, organizowanym przez firmę Atlantic. Podczas tego spotkania nie tylko obejrzeliśmy najnowszą kolekcje na wiosnę/lato 2012, ale udało nam się również przeprowadzić interesującą rozmowę z projektantką bielizny Atlantic - Marzeną Rajkiewicz. Opowiedziała nam ona nieco o nowej kolekcji, które właśnie się ukazała, oraz o modzie, dużych rozmiarach, oraz procesie twórczym.

  • Marzena Rajkiewicz

OBieliznie: Obejrzeliśmy właśnie nową kolekcje Atlantic na wiosnę/lato 2012. Jest ona bardzo lekka i kobieca. Proszę nam opowiedzieć o niej trochę więcej.

Marzena: Kolekcja jest podzielona na dwie grupy. Pierwsza z nich to Baby Glam z bardzo świetlistą, pastelową paletą kolorów. Zobaczymy tam m. in. żółcie, biele, róże, rozbielony amarant, odrobinę brązu. Jest w niej mnóstwo „zabawy” i motywów z tym się kojarzących, na przykład groszki w rozmiarze maxi i mini, w połączeniu z kwiatami czy nawet serduszkami. Komplety wykończone są często pięknymi koronkami. Pojawia się również ciekawy efekt, poświata na mikrofibrze dodająca blasku. Ta kolekcja jest próbą obudzenia w nas skojarzeń z dziewczęcością, ale taką z nutką seksapilu, zalotności. Jest to kolekcja kierowana do kobiet, które chcą się poczuć świeżo i wesoło.

Druga grupa - Desert Rose, to jest propozycja bardziej na lato, dojrzalsza, kobieca. Tutaj poruszamy się wśród kolorów ecru, brzoskwiniowego, intensywnego koralu, zestawione z kolorami ziemi, przytłumionym khaki, czy przybrudzonym turkusem. Tam również pojawiają się kwiatowe hafty, ale już w bardziej nowoczesnym wydaniu. Desert Rose to taka podróż między niebem a ziemią. Widzimy tam konotacje w kierunku pustyni, zdeptanego piasku, co przejawia się w neutralnych kolorach, podbijanych koronkami. To co warto również zapamiętać to nowości, których w tej kolekcji nie zabrakło. Wśród nich jest Miracle Push, to jest nasz nowy krój biustonosza, balkonetka z płytkimi miseczkami. To jest odpowiedź na to co pojawiło się w modzie, czyli odważny, gorsetowy dekolt. Ten biustonosz świetnie pasuje do takich ubrań i zmysłowo eksponuje biust. Pojawi się również Magic Push Up, w nowych wiosennych kolorach oraz jego wersja kwiatowa. Proponujemy również serię majteczek, w których bawimy się wykończeniami, mają ścięte krawędzie, marszczenia, kokardki, zabawne kolory, wzory kraty, grochów.

  • Kolekcja Atlantic wiosna/lato 2012

OBieliznie: Co najbardziej Panią inspiruje jako projektantkę?

Marzena: Jest kilka czynników, które wpływają na ostateczną wizję kolekcji. Chcę zaznaczyć , że pracuję w zespole projektantów i to wspólne działania stanowią o kierunku i kształcie kolekcji. Pierwszym etapem procesu projektowania są analizy trendów , które wyznaczają kierunek myślenia . Wiedzę na temat trendów zdobywam uczestnicząc w targach , analizując książki i portale trendsetterskie. Bierzemy pod uwagę całokształt wszystkich trendów, nie tylko w modzie ale też społecznych czy w architekturze. Ważnym etapem pracy jest również kolor , przefiltrowanie go na potrzeby bielizny .Nie opieramy się tylko i wyłącznie na modzie, ważne jest również zapotrzebowania na rynku i potrzeby klienta . Do tego wszystkiego dokładamy to co najważniejsze - naszą kreatywność i wyczucie. Łączymy te wszystkie elementy, o których wspomniałam, a później przenosimy na konkretne projekty.

OBieliznie: Czy klientki też mogą inspirować kolekcje?

Marzena: Tak, słuchamy opinii klientów , oprócz profesjonalnych badań przeprowadzamy akcje które pozwalają obcować z klientem , obserwować jego zachowania , zgłębiać jego potrzeby . Niedawno w naszej firmie odbyło się spotkanie z blogerkami modowymi . Panie mogły zobaczyć jak to wszystko funkcjonuje od wewnątrz , wyrazić swoje opinie na temat bielizny, zapoznać się z procesem projektowania i same zaprojektować biustonosz . Z powstałych projektów wybraliśmy jeden, który został nagrodzony. Te modele jak i samo spotkanie było bardzo twórcze i wniosło nową wartość do naszej pracy. Będziemy na pewno takie akcje powtarzać .

OBieliznie: Czy marka Atlantic jest otwarta na młode talenty? Czy osoba z zewnątrz, która chciała by projektować bieliznę może do Was przyjść?

Marzena: Bardzo cenimy nowe, świeże spojrzenie które zawsze wkracza wraz z osobą dołączającą do zespołu , czy współpracującej z zespołem projektantów . To są zawsze nowe wizje , nowa energia, kolejny głos kreatywny. Powstaje nowy obszar do dyskusji .Projektowanie bielizny jest specyficzne, pracujemy na małych formach i dochodzą jeszcze walory użytkowe , proszę mi wierzyć , że zmierzenie się z tą materią jest bardzo interesującym doświadczeniem.

OBieliznie: W nowej kolekcji pojawił się Magic Push Up, skąd pomysł na bieliznę o takich właściwościach?

Marzena: Wśród kobiet panuje kult ciała , odwaga na eksponowanie biustu, poszukiwanie środków które pozwolą poprawić jego atrakcyjność. Magic Push Up jest naszą odpowiedzią na takie potrzeby. Dzięki specjalnie kształtowanym miseczkom zbiera i uwydatnia biust, powiększając go nawet o dwa rozmiary . W efekcie nadaje pełnego kształtu i pozwala eksponować zmysłowy dekoltu. Jest to ważne dla kobiet, szczególnie gdy aura zmienia się na wiosenno- letnią , zrzucamy warstwy ubrań i zaczynamy prezentować sylwetkę .

  • Push Up

OBieliznie: Push up to biustonosz przeznaczony tylko dla mniejszych biustów, czy Panie o większym również mogą spokojnie na niego się zdecydować?

Marzena: Rozmawiałam z moją koleżanką, która ma ładny, pełny biust i powiedziała, że kiedyś nosiła tylko zupełnie miękkie biustonosze, ale w tej chwili sama zastanawia się nad jakąś bardziej usztywnianą miseczką. Zaletą takich biustonoszy jest to, że ładniej formują biust, eksponują dekolt. Taka zmiana wynika też z otwartości kobiet, które są obecnie odważniejsze, bardziej nakierowane na modę, doceniają swoje piękno i chcą je bardziej eksponować, ma to również przełożenie w podejściu do bielizny.

OBieliznie: Otrzymaliśmy kiedyś takie dość zabawne pytanie od pewnego Pana, jakie piersi można nazwać dużymi?

Marzena: Można powiedzieć, że miseczka B, C, czy nawet D to raczej miseczka standardowa, natomiast wszystkie wzwyż to biusty większe, pełniejsze.

OBieliznie: Jakie rozmiary najczęściej kupują polki?

Marzena: Z moich obserwacji wynika że klientki najczęściej wybierają miseczkę B, C. Nie oznacza to jednak, że brakuje w Polsce kobiet o pełniejszym biuście czy dziewczęcych sylwetek! Jest to kwestia jaką ofertę posiadamy, jakie kobiety u nas dokonują zakupów, ich preferencji.

OBieliznie: Czy klientki o rozmiarze plus size znajdą coś w asortymencie Atlantic dla siebie? Tworzenie bielizny dla takich kobiet sprawia dodatkowe trudności?

Marzena: Muszę przyznać, że tak, gdyż potrzebne są specjalne konstrukcje i materiały, czy wykończenia. Takie biustonosze wymagają odrębnego podejścia, na przykład nie wszystkie koronki nadają się do tego typu bielizny, muszą być bardziej stabilne, mniej elastyczne. W kolekcji wiosenno-letniej rozszerzamy właśnie rozmiarówkę o miseczki E i F. Nie będzie to jednak cała kolekcja ale tylko wybrane modele z niej.

OBieliznie: Jakie jest wyobrażenie kobiety Atlantic, do kogo kierujecie swoją bieliznę?

Marzena: Nasza oferta jest skierowana do kobiet 25 – 35 lat, ale nie jest to zamknięty przedział wiekowy. Nasza klientka to kobieta nowoczesna, wiedząca czego chce, zorientowana w trendach , modna . Swego czasu Atlantic był kojarzony głównie z bielizną bawełnianą.

Ten wizerunek i postrzeganie marki ewaluowało , czego dowodem jest prezentowana kolekcja , w której nie brakuje kobiecych zmysłowych wzorów , nowoczesnych koronek i współczesnego wzornictwa . Nawet bawełna jest potraktowana w zabawny , nowoczesny sposób , tutaj podam przykład naszej serii majteczek – Sexi Pupa, które są słodkie, o prostej formie , w nich się będzie dobrze czuła zarówno dorosła kobieta jak i nieco młodsza klientka.

  • Kolekcja Atlantic wiosna/lato 2012 - beach

OBieliznie: Na koniec porozmawiajmy o modzie. Ostatnio bardzo popularny na świecie jest trend Underwear as Outerwear, czyli bielizna eksponowana na zewnątrz, lub wkomponowana w strój, czy ma on szanse rozwinąć się również w Polsce?

Marzena: Wydaje mi się, że Polska nie jest jeszcze gotowa na ten trend. Na pewno pojawią się osoby, które będą go propagować, nie koniecznie jednak przebije się do mas. Jesteśmy coraz bardziej otwarci na modę, ale wydaje mi się, że jeszcze nie w takim stopniu. Na plaży nie mamy problemu z pokazywaniem bielizny , kostiumu, ale na ulicy, jeszcze nie. Chyba że przełamiemy go nieco i na top założymy zwiewną bluzeczkę. Wierzę w kreatywność Polek i wiem że przystosują nadchodzący trend do naszej rzeczywistości , trafnie wywarzą proporcje między modą a funkcjonalnością .

OBieliznie: Drugim istotnym trendem jest Mix&Match, czyli mieszanka różnych wzorów, kolorów, czy Atlantic to jest taka marka, która może powiedzieć „tak, jesteśmy w tym trendzie”?

Marzena: Tak, jak najbardziej. Myślę że grupa Mix&Match z kolekcji kąpielowej jest dobrą odpowiedzią na ten trend. Dotyczy wybranych modeli i kolorów. My stawiamy głównie na kontrast, kolory bieli, czerni, amarantu i mango. W tej grupie chodzi również o możliwość doboru rozmiaru, co jest również odpowiedzią na sygnały, które otrzymujemy od naszych klientów. Sylwetki kobiet są różne, nie zawsze są idealnie proporcjonalne. To pozwala na komponowanie na przykład większego biustonosza i mniejszych majteczek, lub odwrotnie. Dodatkowo do tego dochodzi zabawa kolorami, do której zachęcamy. Dziś możemy ubrać bieliznę cielistą, ale jutro mamy ochotę na połączenie różu z bielą. To wszystko zależy od naszego nastroju. Chcemy dać kobietom możliwość samodzielnego komponowania zestawów, decydowania i wybierania. Na pewno więc będziemy poszerzać grupę mix&match, na przykład o nadruki czy nowe kroje.

OBieliznie: Czy kobieta plus size też znajdzie coś ciekawego dla siebie w tej grupie Mix&Match?

Marzena: Naszą propozycją jest na przykład bardzo ciekawy model majteczek w stylu retro. Są one wysokie, odszyte z dwóch warstw tkaniny i wykończone miękko. Można je nosić na różne sposoby albo klasycznie, wtedy sięgają do talii, albo można je wywijać do dowolnej wysokości tak aby wyeksponować brzuch czy przyjąć formę spódniczki. To kobieta decyduje jak je będzie nosić. Kolejną propozycją jest zestaw ,, tankini ,, ( forma koszulki plus majtki ) czy tunika lub sukienka z oferty beachwear .Musze dodać, że zawsze staramy się mieć w kolekcji kilka modeli, które zadowolą też klientki o pełniejszych kształtach.

  • Mix&Match

OBieliznie: Dziękujemy za cenne dla naszych czytelniczek informacje i życzymy samych udanych projektów!

Komentarze [9]

    • Miałam już w posiadaniu kilka biustonoszy tej marki i zawsze byłam zadowolona - są wygodne i praktyczne. Może nie kipią seksem i są dosyć proste, ale za to nosi się je z przyjemnością:)
    • 0
    • Ciekawy wywiad, warto lepiej poznać tę firmę.
      Gołym okiem widać, że są idealnie dopasowane do kobiet i każda znajdzie pośród szerokiej oferty coś dla siebie.
    • 0
    • Widać że ta pani zna się na swojej pracy i ją lubi. życzę powodzenia!
    • 0
    • Atlantic w tym roku postawił na prostotę. Najbardziej przypadły mi do gustu majteczki proponowane przez markę.
      Widać,ze nie są tylko ładne, ale i wygodne.

      Karolina H.
    • 0
    • Tak jak już pisałam gdzieś tutaj , dla mnie turkusowy strój kąpielowy totalnie miażdży pozostałe propozycje, latem na opalonym ciele będzie wyglądał pięknie i przyciągał męskie jak i damskie spojrzenia! Lecz pozostałe propozycje też są ładne, fajnie że jest to bielizna która jest przyjemna dla oka i równocześnie taka , którą można nosić na codzień, która podkreśla nasze atuty - biust i pupę! Majtki z marszczeniem są absolutnym hitem - pupa wygląda w nich zjawiskowo!
    • 0
    • Ciekawy wywiad, widać że Marzena wie co w stylu jest modne.
    • 1
    • o ładny ten komplecik na końcu, ciekawe jak reszta kolekcji :)
    • 0
    • Bardzo fajna kolekcja ta romantyczna :) Jestem już dorosłą kobietą ale lubie takie rzeczy
    • 0
    • Stroje kąpielowe po prostu rewelacja. Wszystkie sobie kupię :))))
    • 1