Artykuł Zdrowie

2012-11-17

Co jeść w pracy, żeby nie przytyć? Pięć zdrowych przekąsek

1

Z pewnością nie raz spotkałyście się z tym problemem, co zabrać do pracy, żeby było smacznie, syto i przede wszystkim zdrowo. W automacie wybór pomiędzy batonem a zakonserwowanym rogalem, do tego ciągły brak czasu na wizytę w najbliższym bufecie. Postanowiliśmy przygotować listę szybkich, zdrowych i bardzo smacznych przekąsek.

1. Serek wiejski z dodatkami

To absolutny numer jeden, ponieważ jest produktem w pełni naturalnym. Pamiętaj więc, że jego data przydatności do spożycia wynosi ok. 10 dni. Ma niską zawartość węglowodanów i tłuszczy, natomiast wysoką białka, co zapewni ci na długo uczucie sytości.

Z dodatków proponujemy : ogórek, pomidor, a w wersji słodkiej: miód, banana, kawałki jabłka...

Średnia wartość kaloryczna – serek 3% tłuszczu 150g + banan = 220 kcal

  • Co jeść w pracy - Serek wiejski z dodatkami

2. Owsianka na wodzie z borówkami

Zajmuje trzecie miejsce w rankingu najzdrowszych produktów świata, a jej przygotowanie jest takie proste! Wystarczy zalać gorąca wodą, odczekać, aż płatki owsiane nasiąkną i dodać, co tylko dusza zapragnie. Owsianka to najbogatsze źródło błonnika, który tworzy w żołądku żel. Ma to działanie kojące na cały układ trawienny i ułatwia usuwanie szkodliwych produktów przemiany materii. My proponujemy dodatek borówek amerykańskich, które mają największą spośród owoców aktywność antyoksydacyjną, to jest najmocniej przeciwdziałają w powstawaniu raka.

Średnia wartość kaloryczna – pół szklanki płatków owsianych + garść borówek = 120 kcal

  • Co jeść w pracy - Owsianka na wodzie z borówkami

3. Pełnoziarnista kanapka z grillowanym kurczakiem

Węglowodany ostatnio zyskały złą sławę przez modę na diety białkowe. Jednak te złożone są bardzo potrzebnym źródłem energii! Kanapki nigdy się nie nudzą, jeśli tylko co jakiś czas zmieniasz do nich dodatki. A więc... posmaruj bułkę razową białym serem. Na to połóż zieloną sałatę, kawałki grillowanego kurczaka, dodaj ogórek i pomidora. Taka kanapka świetnie się prezentuje... i naprawdę dobrze smakuje!

Średnia wartość kaloryczna – 240 kcal

  • Co jeść w pracy - Pełnoziarnista kanapka z grillowanym kurczakiem

4. Sałatka z warzyw

W sklepach pojawiło się wiele gotowych sałatek. Nie kupuj ich! Warzywa w nich zawarte są bardzo słabej jakości, a dodatki majonezu czy musztardy pozbawią cię smukłej figury. Sałatkę możesz zrobić sama – zarówno w domu, jak i na szybko w pracy. Potrzebujesz: jednego pomidora, pół ogórka, pół czerwonej i pół zielonej papryki, kilka rzodkiewek i zielonych oliwek oraz pół cebuli. Wszystko pokrój, skrop kilkoma kroplami oliwy z oliwek oraz łyżką octu jabłkowego. Przypraw solą i pieprzem. Taka sałatka to bomba witaminowa idealna na jesienno-zimową porę.

Średnia wartość kaloryczna – 180 kcal

  • Co jeść w pracy - Sałatka z warzyw

5. Ciasteczka owsiane z żurawiną

Na koniec coś, co zaspokoi twój apetyt na słodkości. Przygotowanie zajmie ci trochę więcej czasu, niż nasze poprzednie propozycje, ale za to satysfakcja gwarantowana! Będą ci potrzebne: szklanka płatków owsianych tradycyjnych, szklanka otrębów owsianych, 100 g orzeszków, 100 g suszonej żurawiny, szklanka mąki kukurydzianej, jajko, szklanka soku jabłkowego, cztery łyżki śmietany, łyżeczka cynamonu i łyżeczka proszku do pieczenia. Wszystko razem należy połączyć i z powstałej masy uformować małe płaskie ciasteczka. Piec w temperaturze 200 'C na blasze wyłożonej pergaminem około 20 minut. Ciasteczka podawaj z jogurtem naturalnym.

Średnia wartość kaloryczna – 100g ciasteczek + jogurt naturalny 180g = 420 kcal

  • Co jeść w pracy - Ciasteczka owsiane z żurawiną

Jak widać, aby przygotować zdrowe przekąski do pracy czy na uczelnię, nie musimy spędzać długich godzin w kuchni. Wystarczy wyobraźnia, dobry pomysł i plan. Dlatego, koniec wymówek i do dzieła!

Brak komentarzy