Artykuł Zdrowie

2011-07-12

Bieg po nasze zdrowie!

0

Jest wiele powodów dla których warto biegać, bez względu na to czy marzymy aby dzięki temu zmieścić się w wymarzony strój kąpielowy, czy nie.

To sport, który może uprawiać prawie każdy, ważne jest tylko to aby dostosować intensywność treningu do swoich możliwości. Korzyści jakie możemy zyskać to lepsza kondycja, ogólna poprawa zdrowia, wyciszenie oraz utrata wagi! Dla tego też na ten sport decydują się często osoby, które chcą zrzucić parę kilogramów, to dobry krok, ponieważ jest to jeden z najbardziej energochłonnych sportów. Aby jednak zacząć go uprawiać warto zadbać o odpowiednie buty, bieliznę i ubranie.

Dla osób, które zaczynają przygodę z tego rodzaju wysiłkiem fizycznym warto dać kilka rad. Pierwsze co należy zrobić zanim ruszymy do biegu, to warto wykonać rozgrzewkę. Tutaj przydadzą się ćwiczenia rozciągające i rozgrzewające mięśnie. Jest to bardzo ważne, ponieważ pozwoli uniknąć nam kontuzji. Dokładniej o rozgrzewce napiszemy w kolejnym artykule.

  • Bieg po nasze zdrowie!

Kolejna istotna sprawa to jakie tempo powinniśmy narzucić? Jest to sprawa indywidualna, jednak zbyt intensywny trening może sprawić, że ulegniemy kontuzji, bądź ogarnie nas zniechęcenie. Nawet jeżeli biegamy wolno, to i tak spalamy kalorie. Lepiej będzie biegać nam, kiedy będziemy to robić z chęcią i nie będziemy zbytnio forsowali organizmu. Dzięki temu nie zrezygnujemy z treningu po tygodniu. Mimo, że wolniejsze bieganie daje mniejsze efekty w spalaniu tłuszczu, to prawdziwy efekt i tak da długotrwałe powtarzanie biegów. Jeżeli chodzi o ilość czasu, którą poświęcamy dziennie, to jest to właściwie bez znaczenia, ale po 30 minutach biegu nasze mięśnie są dobrze rozgrzane i bardziej wydajne, więc dłuższe bieganie bardziej nam się opłaca.

Również pora biegania nie ma aż takiego znaczenia. Jednak i tutaj pojawia się pewne „ale”. Biegając tuż przed snem, możemy mieć problemy ze zaśnięciem, gdyż nasz organizm będzie zbytnio rozbudzony.

Ostatnia rzecz o której koniecznie musicie pamiętać, to aby do biegu wybierać jak najbardziej miękkie nawierzchnie, lub buty o jak największej amortyzacji. Po tej garści porad, jedyne czego możemy życzyć, to aby bieganie było dla Was samą przyjemnością! I zapraszamy do przeczytania kolejnych artykułów poświęconych bieganiu.

Komentarze [1]

    • Bieganie jest dobre, bo nie wymaga instruktora, sprzętu i grupy (jak w grach zespołowych). Jedyne co jest potrzebne to motywacja i pogoda :)
    • 0